Alhamdulillah,Inshallah,staqfurallah,subhanallah etc.

Varför är det så att ord som Alhamdulillah har en islamisk effekt? Varför är det så att folk tror att man har konverterat till Islam? Visst så är det på arabiska som är huvudspråket i Islam men det är fortfarande på Arabiska. Har fått så extremt många olika reaktioner pga att jag använder det ordet som till exempel '' I didnt know you was muslim'' eller '' Did you convert or suttin?'' Det är enligt mig helt absurt att folk tänker så himla mycket inom den där ''boxen'' eftersom det betyder ''Im blessed eller thank God'' Vilket tar mig till min andra poäng. Det finns bara en Gud så om jag säger Inshallah så betyder det om Gud vill. Folk borde förstå att det finns kristna muslimer som också säger de ''muslimiska'' orden för att det är på arabiska!
Med detta vill jag säga att det inte borde spela ngn roll om vilken religion man tillhör man kan ändå säga de orden som ''inte tillhör din religion'' så att säga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0