Confused

Jag har nu beslutat mig att läsa koranen, så denna blogg kommer nu handla om vad jag har lärt mig och om hur jag tolkar koranen. Idag har jag lyssnat på en föreläsning som är mer som en introduktion till Islam. Om hur man ser på olika saker, berättar om de olika sakerna och mycket utav det han sa hade jag ingen aning om.
Det känns skönt att ha folk som är där för mig och kan svara på mina frågor. Just nu är jag väldigt orolig om hur min familj kommer ta det om jag nu beslutar mig till att konvertera till Islam. Tankar som, kommer dom acceptera mig för den jag är och den religion jag kommer ha? eller kommer det bli så att dom inte kommer vilja ha något med mig att göra? Det är mest det jag är orolig för.
När det kommer till Islam och att konvertera så är det ingen tanke jag just ha fått utan det är en sak jag har tänkt på ganska länge men vart för rädd att säga till någon. Känt mig ensam på något sätt som om att ingen förstår mig. Tankarna har bara kommit till mig och det är nu jag inte kan ignorera dom, jag har kommit in i den åldern där man börja tänka igenom sitt liv i alla aspekter. Det är det som mesta dels har lett mig till Islam. Jag känner att man får svar på ganska många av sina livs frågor. Det jag insåg idag var att det är väldigt likt kristendomen men it makes more sense om man säger så.
Det många har misslyckats med att inse är att Dunya är tillfällig och att det är jannah man vill komma till. Många muslimer tänker mer på Dunya mer än vad dom tänker på Akhira. Dom har börjat tro att meningen med livet är Dunya när det egentligen är Akhira. Dunya är ett test för att se om du hamnar i paradiset eller i helvetet ingenting annat än det. När jag hörde om det innan jag började läsa om Islam så brydde jag mig inte alls om det utan jag levde mitt liv som jag ville alltså med synder. Jag tänkte inte på att jag borde 'stack ajr instead of money' om jag säger så, alltså istället för att tänka på att jag måste samla på mig pengar så borde jag samla på mig goda gärningar för att sedan kunna leva i Jannah.
Det är allt för just nu.
Glöm inte att säga Alhamdulillah #Ameen #Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0